onsdag 21 november 2012


HEJ och välkommen till min nya blogg. Här tänker jag lägga upp serier och bilder och lite sånt. Kanske jag skriver nåt också men det vetefan egentligen. Här är en serie som jag ritade förra året:


Den är stum och det kallas i seriesammanhang för en "pantomim"-serie. Den är lite trevlig tycker jag. Folk brukar inte fatta den här men det är så att gubben till höger knycker peruken av gubben till vänster.

Det kan bli lite spetsigt också har jag tänkt mig, med politiska serier. Här är en s.k."stripp" där jag försökt rita Fredrik Reinfeldt.
Den var väl helt ok! Det liknar Erik Almqvist lite också, så man kan låtsas att han säger "kvinnoförakt" i sista rutan så blir det mer aktuellt.

Sen kan det bli en del sånt här också:


Jag tror att man kan trycka på bilderna för att se dom i större storlek, men det visste väl ni ungdomar säkert.

Jag heter Henrik Zacco, är 25 år och arbetslös.

1 kommentar: